Filmy paryż, film autorski

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje paryż, film autorski. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Michel, zbuntowany młody mężczyzna uciekając skradzionym samochodem zabija policjanta. Zdaje sobie sprawę, że za kilka godzin będzie ścigany przez policję całego kraju. Przybywa więc do Paryża, by odebrać od dłużnika pieniądze, które pomogłyby mu w ucieczce za granicę. Do wyjazdu namawia także piękną Amerykankę, z którą łączy go niesprecyzowane uczucie. Sprawy zaczynają się komplikować, gdy okazuje się, że dłużnik zniknął. Michel pozbawiony możliwości ucieczki, czuje się coraz bardziej osaczony.
Po zakończeniu służby wojskowej, Antoine Doinel (Jean-Pierre Léaud) wynajmuje małe pomieszczenie na poddaszu w Montmartre i szybko spotyka się z Christine Darbon (Claude Jade), w której jest szaleńczo zakochany. Naturalnie szuka pracy. Ojciec Christine zatrudnia go jako nocnego stróża w hotelu, ale w przededniu swojej pierwszej nocy zostaje zwolniony za to, że nie mógł powstrzymać prywatnego detektywa przed zgłoszeniem cudzołóstwa. Pan Blady (André Falcon), prywatny detektyw, proponuje mu pracę w swojej agencji . Pewnego dnia, bogaty sprzedawca butów, pan Tabard (Michael Lonsdale), prosi agencję o przeprowadzenie dochodzenia, aby dowiedzieć się, dlaczego jego żona i jego pracownicy nienawidzą go. Antoine powierza się tej delikatnej misji. Zakochuje się w Fabienne Tabard (Delphine Seyrig), która zgadza się mu oddać pod warunkiem, że nigdy więcej nie spróbuje się z nią zobaczyć. Antoine traci pracę i zajmuje się naprawą telewizorów. Po kłótni z Christine rozmyślnie rozwiązuje swoją pracę. W końcu spędzą razem pierwszą noc.
Kontynuacja słynnego cyklu François Truffaut o życiowych perypetiach Antoine’a Doinela. Młody bohater tym razem poznaje blaski i cienie małżeństwa. Antoine Doinel (Jean-Pierre Léaud) jest pełnym uroku dwudziestosześciolatkiem, który niedawno ożenił się ze swoją dziewczyną Christine (Claude Jade) i wkrótce zostanie ojcem. Nieoczekiwanie jednak Antoine postanawia rzucić ciepłą posadkę i spróbować swoich sił w amerykańskiej firmie. Poza tym zaczyna mu już doskwierać małżeńska rutyna. Pragnie emocji i niezapomnianych wrażeń. Pewnego dnia poznaje w biurze śliczną Japonkę (Hiroko Berghauer), z którą szybko nawiązuje romans. Gdy wychodzi to na jaw, mężczyzna musi ratować swój związek z Christine. Czwarty z pięciu filmów o perypetiach Antoine’a Doinela.


Żonaty mężczyzna w średnim wieku, dość znany pisarz i wydawca miesięcznika literackiego, jedzie z odczytem do Lizbony. W samolocie spostrzega, że stewardessa, dziewczyna młodsza odeń o kilkanaście lat, rozpoznaje go. Jej zainteresowanie jest powierzchowne, po prostu przypatruje się z bliska człowiekowi, którego zna ze zdjęć, a może i z lektury. Dlatego też, gdy pisarz spotyka ją ponownie w hotelu w Lizbonie, gdzie czuje się samotny i odcięty świata - dziewczyna zgadza się na spotkanie, choć z wahaniem. Rozmawiają o literaturze; dziewczynie zaczyna imponować ten człowiek pełen wdzięku i inteligencji, umiejący świetnie prowadzić banalną rozmowę. Zostaje jego kochanką, ale obydwoje zdają sobie sprawę, że to przelotna przygoda, pozbawiona przyszłości. Po powrocie do Paryża, wskutek zbiegu okoliczności, znajomość trwa dalej. Czy przerodzi się w miłość?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…